CFP @Linköping

2009-10-04| Foto

Väckarklockan ringde klockan halv 6 i lördags, inte pigga minner från min sida nej. Tror det faktiskt tog cirka 20 minuter för mig att fatta att jag faktiskt var vaken. Men iallafall, det var bara att sätta igång att fixa en frukost som åkte ner i skidbagen, kolla så att allt var nerpackat och sen var det bara att traska ut i kylan för att ta bussen som gick 06.19 ifrån Uthamravägen. Ute vid busshållplatsen mötte jag en super taggad fotograf vid namn Henrik Gustavsson och vi satte oss på den tidiga morgonbussen in till stan. Vi kom fram runt klockan 07.00 och sate oss på en bänk för att käka vår frukost och hämta ut våra biljetter. Tåget skulle inte går förän klockan 08.00 så vi hade gott om tid på oss. En kvart senare kom även de sista pojkarna det vill säga John, Ahj och Gustav. Gustav och Ahj hade varit uppe och sytt Hoodies hela natten, riktigt imponerande arbete. Iallafall resten av tiden på centralstationen spenderades med att hämta ut deras biljetter och stretcha tall-tee's.

Men iallafall. Runt kvart i 8 så vände vi våra ansikten mot perrong 12 för att vänta på tåget som skulle ta oss till Britt-Maries hemstad, LINKÖPING. Tåget rullade in på perrongen i perfekt tid och vi gick på det för att hitta bra platser. Till slut hittade vi den ultimata platsen, en egen kupé längst fram i tåget med 2 stycken 4-stolsplatser med bord. Där satt vi under hela resan och fotade, filmade, snackade, drack en morgon öl och lyssnade på musik

När tåget sedan kom fram till Linköping runt 10.10 så gick vi av tåget och då kom det stora problemet fram, Vart låg egentligen Cloetta Centrum? Efter att ha tittat runt på lite olika skyltar och annat random så började vi prata med några tjejer som valde att guida oss till Cloetta Cetrum, Väldigt trevligt gjort tycker vi pojkar i Cheezeface. Efter att ha vandrat en lite stund så måste plötsligt våra vägar skiljas åt då vi ska gå åt vänster och dom ska fortsätta sina äventyr åt höger, iallafall så var vi nu i Cloetta center området men vi såg inte en skymt av några andra skidåkare. Efter att ha vandrat runt hela Cloetta Center så möter vi än en gång flickorna på andra sidan. vi bestämmer oss att vandra åt andra hålet och efter en liten stund så skymtar 92aN snö på ett kulle en bit fram, Vi hade alltså kommit rätt!

Fortsättning : Iallafall, när vi kommer fram till själva railjamet så verkar allt kanon bra, lagom mycket och och en riktigt bra setup, super taggade så börjar vi att byta om till våra kläder för att få börja shredda. John och Henrik väljer istället för att glida runt bland railjam området för att titta på allting för att filma och fota. När iv äll börjar traska upp för backen ser vi att railen verkar glida ganska dåligt att hugga mycket i slutet. Strunt samma tänker vi, det försvinner när fler och fler börjar åka. Vi börjar iallafall sakta med säkert komma igång fast det går inte särskilt bra för någon av oss. Några fr 2or lyckas vi dock men. Runt 12 så börjar anmälningen till railjamet och flera personer har kommit tid, stämningen börjar sakta men säkert styras upp och åkarna börjar göra allt fetare och fetare trick, men i takt med att alla börjar åka så börjar även regna att vräcka ner och det skulle visa sig att det kommer hålla på hela dagen vilket resulterar i ett litet och otagg och väldigt blöta kläder. men vi fortsätter att åka men våra pauser blir längre och längre ju sämre det går. Vi lyckas iallafall sätta ett par frontside switch up och Jesper är gansa nära på att sätta K-fed ett par gånger. Efter ett tag, när Jesper är ensam och åker så har John och Henrik suttit och pratat ett bra tag med folket i Monster-tältet så märker jag att dessa pojker plötsligt åker iväg med dom för att käka på max, jaha? tänker jag och märker att mina andra vapendragre, Gusti och Ahj är kvar, vi bestämmer oss för att ta en längre paus och gå till donken inne vid Linköping Centrum. Efter att ha frågat ett flertal personer så hittar vi äntligen till Donken där vi sätter oss för att äta.

Efter att ha suttit på donken för att samla lite pepp så vänder vi våra ansikten tillbaka till railjamet. När vi kommer tillbaka till själv platsen så är båda snowboard och skidfinalen igång. Åkarna som gick till final ska verkligen ha creads för vad det lyckades leverara, riktigt roligt att se. Stort grattis till åkarna som lyckades placera sig bra. När allt var över så fryser John och Henke så pass mycket att det väljer att vända tillbaka till Linköpingsstationshus för att spendera kvällen där genom att titta på alla klipp och dricka en och en annan öl. Jag, ahj och gusti känner dock ett litet tag för att köra vidare. tyvärr så togs railen bort så de personer som valde att köra vidare fick köra på boxen, detta var då det roligaste under hela dagen då stämnningen höjdes väldigt mycket och alla gjorde små men mycket steeziga trick. Efter att iallafall ha gjort lite mera trick så valde vi runt klockan 5 att packa ihop våra grejer och vandra till stationshuset för att möta upp med John och Henke. Väll framme vid staionshuset lyckas vi fixa ett eget litet camp där vi kan häna upp våra riktigt blöta kläder på tork och sitta i lånkalsonger och snacka och lyssna på musik. Sedan runt klockan 6 väljer Gusti, Ahj och John att vandra upp till hemköp för att köpa lite mera öl och mat.

Väll tillbaka till Stationshuset så kommer även de trevliga flickorna vi träffade på stationen på morgonen, Caroline och Sandra för att spendera kvällen med oss. Vi börjar iallafall äta våra mackor och dricka någon öl. Och så plötsligt så står det en alkis framme vid oss och skriker. Vi lyckas sedan få han och sätta sig på bänken med oss och prata, det var länge sen jag hade så roligt ( orkar itne förklarar allt för mkt då John filmade allting som troligtsvis kommer upp på bloggen inom en snar framtid ) Efter att ha pratat med han i cirka en timme så orkar vi inte vara kvar med han utan väljer istället att packa ihop våra grejer och flytta oss till något annat spot. Det visade sig bli utomhus och nu var det cirka 45 minuter kvar till tåget skulle ta oss hem. Väll utomhus kommer vi fram till hur den ultimata presentationen ska vara, ditt namn, hemstad, intresse. Om man då är en väldigt roligt och kreativ pojke kan det låta såhär, John, huvudstaden, penis! Efter ett tag så får ngn i crewet helt plötsligt för sig att börja spruta ner alla andra medlemmar med öl, smart idé. Efter att tag börjar det iallafall bli ett ölkrig och så plötsligt är det nästan dags att hoppa på tåget. Vi byter iallafall till perrong 2 och snart börjar tåget rulla in på perrongen precis som det ska. Efter att ha tagit avsked till flickorna så går vi in på tåget och hittar till allas förvåningen en alldeles egen kupé, igen!

Väll inne i hytten tar det cirka 2 sekunder innan den är stökig och för att ta sig in i den måste man klättra över 2 skidbagar och massa andra mysiga väskor och kläder. Hemresan spenderades iallafall fall genom att titta på dagens klipp och lyssna på musik. När vi började närma oss Stockholms området känner Henrik plötsligt för att dra igång sitt svenske rappande. Han var riktigt duktig, tror han använde orden mig, dig och tjej att rimma på genom hela låten. Det var iallafall riktigt roligt att tror alla var riktigt roade. När vi äntligen rullade in på Stockholms Central så var planerna att alla skulle hem till Gusti i Österskär. Tills vi egentligen upptäckte hur trötta vi var. Efter en snabb paus pp Burger king som resulterade i 2 stycken cheezeburgare i magen så valde alla att åka hem till sig. John och Gusti åkte hem till Österskär och jag, Henke och Ahj åkte till Danderyds sjukhus för att ta mysiga 690 hem till bussen. Bussresan hem var en sedragen historia där jag tror att alla personer somnade cirka 3 gånger mellan varje hållplats. Väll hemma i vallentuna runt 00.30 så funderade jag tillbaka på vilken rolig dag det egentligen var även om åkningen inte gick så värst bra. Det är alltid roligt att åka till en ny stad för att få åka skidor. Stort tack till Rollin'snow som annonade detta jam och alla som var och hjälpte till. Och en särskilt tack till alla pojkar i CFP som valde att åka med!

Hoppas alla har funnit denna otroligt långa text underhållande, vore roligt med en liten kommentar på vad ni tycker om denna text. Fred och Kärlek till er allihoppa / er 92a!